diumenge, 18 de novembre del 2007

El Detes-text (totes aquelles coses que detesto)


Hola amics. Avui us vull presentar la meva nova secció: El Detes-text. Aquí us escriuré sobre coses que detesto; situacions amb les que tots i totes ens hem trobat alguna vegada. Per començar, vull parlar-vos de les converses amb els contestadors automàtics:

L’altre dia em preparava un dia més per anar a la feina. Mentre m’afaitava, vaig escoltar de fons la veu del meu pare; estava fent una trucada:
Hola bon dia, que puc

De sobte, sense poder acabar la frase, es queda en silenci. Jo vaig pensar que potser s’havia tallat la connexió telefònica per històries d’aquestes que sempre ens passen amb la maleïda cobertura. Anava errat. Observant la situació vaig adonar-me’n que el meu pare estava parlant amb un contestador. Quina ràbia fa aquesta situació amb la que tots i totes ens em trobat alguna vegada, veritat? Tots ho hem patit en primera persona: truques, sents una veu, normalment femenina, que et saluda amb un lèxic perfecte i acte seguit, tu respons amb la mateixa cordialitat; el problema arriba quan te n’adones que, senzillament, estàs parlant amb una màquina.
Et quedes uns segons perplex i després, et sents com l’ésser més ignorant del planeta.

Segurament tots estem una mica bojos però no tant com per parlar amb una màquina.

Fran Lledó